суббота, 2 января 2016 г.

„Dzień Dobry. Nazywam się...”, „Moja rodzina i przyjaciele”, „Jedzenie i napoje”, „Moje mieszkanie”, „Mój dzień”, „Wolny czas”, „Nauka”



Poznajemy temat „Dzień Dobry. Nazywam się...”Ważne wyrazy oraz zwroty z tematu:

Ich heiße… - Mam na imię...
Mein Familienname ist… - Mam na nazwisko...
Ich komme aus… - Pochodzę z...
Ich spreche… - Rozmawiam w języku...




Poznajemy temat „Moja rodzina i przyjaciele”

Ważne wyrazy oraz zwroty z tematu:

Ich bin verheiratet. – Jestem żonaty/zamężna.
Ich habe 2 Kinder. – Mam dwójkę dzieci.
Mein Mann/Meine Frau heißt… - Mój mąż/ moja żona ma na imię...
Meine Tochter/mein Sohn heißt… - Ich bin 30 Jahre alt. – Mam 30 lat.
Ich habe (nicht) viele Freunde. – Mam (nie) dużo przyjaciół.


Poznajemy temat „Jedzenie i napoje”
Ważne wyrazy oraz zwroty z tematu:

Ich esse gern Gemüse, Obst, Fisch, Fleisch. – Lubię /Chętnie jem warzywa, owoce, rybę, mięso.
Mein Lieblingsessen ist Gemüse. – Moje ulubione jedzenie to warzywa.
Ich trinke gern Wasser, Kefir, Säfte. – Lubię/Chętnie piję wodę, kefir, soki.
Mein Lieblingsgetränk ist Apfelsaft. – Mój ulubiony napój to sok jabłkowy.

Temat 4. „Moje mieszkanieNiemiecki dla początkujących ( poziom A1)

Poznajemy temat „Moje mieszkanie”
Ważne wyrazy oraz zwroty z tematu:

Das ist eine 2-Zimmer-Wohnung. – To jest moje dwupokojowe mieszkanie.
Hier sind ein Flur, ein Bad, eine Toilette, eine Küche, ein Wohnzimmer, ein Schlafzimmer und ein Balkon. – Tu jest przedpokój, łazienka, toaleta, kuchnia, salon, sypialnia oraz balkon.
Der Flur ist breit. – Przedpokój jest szeroki.
Das Bad und die Toilette sind klein. – Łazienka oraz toaleta są małe.
Die Küche ist schön. – Kuchnia jest ładna.
Das Wohnzimmer ist groß. – Salon jest duży.

Das Schlafzimmer ist nicht groß, aber hell. – Sypialnia jest niewielka, ale jasna.

Temat 5. „Mój dzieńNiemiecki dla początkujących ( poziom A1)

Poznajemy temat „Mój dzień”
Ważne wyrazy oraz zwroty z tematu:

Ich stehe um 8 Uhr auf. – Wstaję o 8.
Um halb 9 frühstücken wir. – W pół do dziewiątej jemy śniadanie.
Von 9 bis 10 arbeite ich (zu Hause). – Od 9 do 10 pracuję w domu.
Um 11 Uhr gehe ich mit meinen Kindern spazieren. – O 11 spaceruję z dziećmi.
Um 1 Uhr essen wir zu Mittag. – O 13 my mamy obiad.
Dann gehen wir schlafen. – Potem idziemy spać.

Am Nachmittag spiele ich mit meinen Kindern
und am Abend arbeite ich wieder. – Po południu gram s dziećmi, a wieczorem znów pracuję.

Um 8 Uhr essen wir zu Abend, spielen
und dann gehen schlafen. – O 8 godzinie jemy kolację, gramy, a potem idziemy spać.

Temat 6. „Wolny czasNiemiecki dla początkujących ( poziom A1)

Poznajemy temat „Mój dzień”
Ważne wyrazy oraz zwroty z tematu:

Meine Hobbys sind lesen, Videos machen und mit meinen Kindern spielen. – Moje hobbi: czytać, nagrywać filmiki oraz grać s dziećmi.

In der Freizeit lese ich Bücher, mache Videos,
singe, tanze, male und spiele mit meinen Kindern. – W wolnym czasie czytam książki, nagrywam filmiki, śpiewam, tańczę, rysuję oraz gram ze swoimi dziećmi.
Wir machen auch ein bisschen Sport. – My również trochę uprawiamy sport.


Temat 7. „NaukaNiemiecki dla początkujących ( poziom A1)

Poznajemy temat „Nauka”
Ważne wyrazy oraz zwroty z tematu:

Ich kann gut kochen, mit Kindern spielen,
mit 10 Fingern tippen. – Potrafię dobrze gotować, grać s dziećmi, pisać na klawiaturze 10-ma palcami.
Ich kann nicht so gut schwimmen. – Nie bardzo dobrze umiem pływać.
Ich kann auch nicht so gut singen und tanzen
aber ich mache das gern mit meinen Kindern. – Ja również nie bardzo dobrze umiem śpiewać i tańczyć, ale lubię to robić ze swoimi dziećmi.

Ich mag lernen. – Lubię uczyć się.
Ich mache gern Kurse. – Z chęcią odbywam (chodzę na) kursy.
Neulich habe ich einen Gesundheitskurs
für Eltern gemacht. – Ostatnio odbyłem(-am) kurs zdrowia dla rodziców.
Der Kurs hat mir gut gefallen. – Jestem zadowolony(-a) z kursu.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Поиск по этому блогу